Sunday, 22 October 2017

[mission - Mask every 2 days] #2 | Naruko Tea Tree Shine Control & Blemish Clear Mask [review]


This is less than half of my sheet mask collection.
I'm determined to finish all of these before I end my semester in mid December hahaha.

***

Anyway, tonight I'm trying out the Naruko Tea Tree Shine Control & Blemish Clear Mask.
I wanted to try other types of mask, but my skin is kicking up a fuss lately, and thus, I'll use the calming stuff haha.

I was actually just planning to buy the night gelly, which I love!!! But happened to see this, so I decided to give this mask a go. I probably write a post on my sleeping masks/packs soon, so do watch out for it.

Taiwan No.1 Best Selling Mask! Wow! I think the My Beauty Diary masks are more popular if I'm not wrong hahaha...

First impression:
This is the first time i am using a black mask hehehe.. Smell wise, it's not strong but it smells like 'clinic'. You know those clean smell that substances in clinics and hospitals give. I dont know how to properly describe it LOL


Nice fit on the face and an important factor is if the mask can stay on my face while doing other things 😂 I cant sit still for 15min unless I'm sleeping or resting. Using the phone while lying down is bad bad bad for eyes.


This a picture of me wearing the mask.
To keep my anonymous identity online, I've pasted cute Moon stickers over myself. I'm #sorrynotsorry 🤓

After I took off the mask I patted in the remaining essence from the bag. I'm so touched cuz everything absorbed so well I've never encounted a mask like that 😭

Morning update:
Skin was so goooooood. Glowy and clear. (Except for the fact I still have some pimples on my face, which I know that facial masks can't clear in one night so I don't expect it but at least they looked less inflamed :D)

***

All-in-All:
LOVEEEEE. Hands down one of the best mask I've ever used. Will definitely repurchase and recommend.
Rating: ★★★★★ 5/5 

PROS: Great fit, serum not too drippy, serum absorbs completely into skin after removing mask, redness gone down next morning, mild fragrance

CONS: I can't think of any at the moment. Love this mask to bits.


[list] 'Sellies' #1

I have made a list of 'Sellies', the opposite of Empties haha, because skincare is so 'YMMV', most of the items I buy are usually highly raved on the internet but they just didn't work for me. So I sold them on Carousell or gave them away.

Sorry some images I went to find from official websites cuz I sold them and deleted the photos already haha.

***


Skinfood peach sake pore serum and toner
from https://theskinfood.us/

This was one of my first items in my skincare journey. Hoped to find something that controls oil and reduce the appearance of my pores. The Pore Serum was okay, my skin felt smooth for a while, but a while only and that's it lol. The toner, idk, I can't really recall anything about it because after using it once and I was like nope. It probably aggravated my skin. The fragrance was also pretty strong for my skin, so off to Carousell they went.

Innisfree Jeju volcanic pore toner 
from my old photos

Because the Peach Sake Pore toner didn't work for me, I bought this instead. I kinda liked this, skin felt smooth after using.. for a while only LOL. Did nothing to my pores. Did nothing for oil control. A little too heavily fragranced for my skin. I think this is a good product but too bad... Not for me. Sold it on Carousell.

Innisfree Green Tea Seed Serum and Green Tea Fresh Essence
from my old photos

I really wanted to like these items but... The fragrance was simply too strong for me. I'm sorry Innisfree. I'm sorry to say this but actually your whole Green Tea range was too heavily fragranced for my skin. It aggravated my skin. No more buying from this range for me.

COSRX Advanced Snail 92 All In One Cream
from https://sokoglam.com/

I love the Mucin Power Essence. And don't get me wrong, this one was pretty good too. But I find myself to never use this because most creams are too heavy for my 'oil-crater' face. I now switch to sleeping packs where I apply only before I sleep so the cream doesn't turn to grease haha. I gave this to my sister who was going overseas for 4 months.

CosRX Blackhead Power Liquid
from https://sokoglam.com/

I wanted to love this and I thought that I finally found a solution to my skin problems... But unfortunately it didn't. My skin didn't love this. When applied, it felt like a film on my skin and it felt like it's not being absorbed. After a while, my skin felt so god damn oily. It also aggravated my skin. Sad to say this despite the hype, off to Carousell it goes. But I'm keen to try their AHA/BHA Clarifying Treatment Toner hehe. Hope it works better.

Laneige Brush Pact Pore Blur
from https://www.sephora.sg/

WTF Laneige??!!? This is a scam lol.. The idea of the retractable brush + brush pact in one was great and nice for portability and I really loved the brush too but.. I couldn't pick up much product using the brush at all, let alone transfer it to my face. I sold it on Carousell. Too bad. I love your BB cushion but this was a fail purchase. For a great oil control pact, I would recommend the Son & Park Flawless Pore Pact. I'm gonna make a favourites list soon and will talk more about it.

Gillette Venus Spa Breeze Shaver
from my Carousell page

Ok I bought this cuz they ran out of the Embrace ones. Bad decision. Should have waited till the Embrace ones were back in stock. I give it the benefit of doubt. Maybe it works for shaving the legs, idk cuz I don't shave my legs LOL. But underarms wise, complete and absolute fail. The shave was not close enough. I might be using it wrongly, but nvm, selling the new ones, and going back to my Embrace cartridges.

***

And so this ends my Sellies #1. I have more experience in skincare and also hoard less now, so hopefully I don't have to sell stuff that I dislike anymore LOL. I'm currently writing my empties and favourites list so do look out for them soon :)

Friday, 20 October 2017

[mission - Mask every 2 days] START #1 | Mediheal Teatree care solution essential mask [review] + blog revival post

I've revived my blog!
Because, I want to document my new skincare mission. Mainly to clear my huge amount of sheet masks that I've collected/bought.

Today, I have probably around 100 sheet masks. Thats crazy hahaha. Therefore, I shall clear them all by sheet masking on alternate nights.

Recently, I have a new addiction which is applying sleeping pack/mask. So I'll apply those on the nights that I do not sheet mask.

And my mission shall start. Documentation-wise, I'll state what mask I'm using, why I chose this mask to use, why I bought it (or how I obtained it), how it feels and perhaps what is the result after using.

---

So, tonight I'm using Mediheal's Teatree Healing solution Essential mask.
Because I'm studying so hard, my skin is like sh*t now. Time to save it with some tea tree. I bought this cuz I saw that BTS vlive and saw Jhope using this LOL and I went to bought it. #lowkeyhighkeyarmy

hobi, the sunshine in BTS ^_^



First impression:
The mask feels so nice and it fits so well. Smell-wise, it smells kinda like an antiseptic. But it's the pleasant kind. Smells 'clean'. It's very mild, which I like. I can't stand and I think I'm allergic to stuff with strong fragrances hahaha. I'm so tempted to buy these BUT I'll repurchase when I finish my sheet mask collection HAHA. NO MORE HOARDING. Previously I used another Mediheal mask. It feels great too. I can see why Mediheal masks are so popular.

So, 2 nights later, I'll continue my sheet mask mission. See everyone again then :D

Morning update:
Skin looks less reddish and pimples are less inflamed than before I slept.
Good good! I don't think I can hold back on my itchy hands anymore. I gotta repurchase.


All-in-All:
Rating: ★★★★★ 5/5 I love this!

PROS: Great fit, feels great on skin, serum not too drippy, redness gone down next morning, mild fragrance

CONS: I can't think of any at the moment. haha

Sunday, 18 December 2016

Innisfree best collection kit for new member + ramblings

Okay here's the post I promised previously :3

LEGGO!

Buying them korean cosmetics and skincare on Qoo10 is so much cheaper
but the marketing team of the stores know best

GIVING FREEBIESSSS

ok honestly i didnt know that buying stuff in store will entitle me free membership and new member gifts, so I was very pleasantly surprised.


they gave me this really cute new member kit hehehe
Full of good stuff :D


This one is the highly raved green tea seed serum.
I don't think I need to say more about this X'D But I really like the smol bottle heheee


Next is Orchid enriched cream!
I've never bought anything from their orchid range before because my concerns are not covered by this range. But this cream smells and looks so luxurious! Nice :D


Last is the highly raved (again) Super volcanic pore clay mask!
I bought the super volcanic pore clay mousse mask. They smell exactly the same, and I think perform similarly too, but the mousse one is 'creamier' and easier to apply on. I think it won't dry up quickly too. Thus I've decided to use this one up first.

I love freebies :')

***

So anyway I wanted to show yall my little innisfree bottles collection :'D
They so cute la!


Look at them hehehe.. looks small but actually the amount is quite substantial to last a while. I have the jeju volcanic pore toner smol bottle too, but it's currently somewhere else, so it's not in the picture.


I have these smol facial washes too! I haven't tried any of them lolol. I'm trying to finish up my old cleansers first.

And lastly.. A little recycling and a little craftwork.


I didn't want to throw the nice box for the new member kit away, so I did a little modifications and made a box for my cottons :')


So nice.

And that's it for now!
cya alll

[shopping haul] Innisfree HAUL

I'm such a big fan of innisfree hahahaha



Today I went to NEX innisfree cuz I wanted to claim my last new member's gift. Was also thinking of buying some stuff for a long time, and settled on these! Look at the christmas paper bag SO NICE!

First, Jeju Bija Trouble Skin (toner)


Okay I was looking to get either this, the green tea fresh skin or the lava seawater skin, and I ended up getting this cuz I've been wanting something that clears blemishes, and this one feels fresh and unsticky too. Can't wait to use this!

Maybe I'll use it every alternate night, and the other nights I'll use the more moisturising ones :)

Next, green tea fresh essence.


I was torn between getting this and the green tea gresh cream! The gel is so nice... But this one has a not bad consistency too. End up I decided to get this one becuz of the packaging..pump feels more clean than tub, I feel like dust will drop into the tub LOL

So nice..

Lastly, the Green tea seed serum (christmas set!)


ok I wanted to order the green tea seed serum online initially, but when I saw the christmas set I was like WOWZ i want this.. furthermore I wanted the $80 purchase free gift so I grabbed this too :'D

The green tea seed serum is so popz and highly raved, I dont think I need to talk much about this XD
I'm so curious about the other green tea items in the set! Will use and tell ya guys how is it.

Their christmas packaging really so nice.

aaaand for the free gifts!

This one is my last member free gift! The first one was the member welcome kit, which I haven't blogged about, but probably will make a post on it soon HEHE.., and the second one was 2 aloe real squeeze masks, havent tried them.


this SO CUTE
3 smol facial cleasers! And I was wanting to try the green tea cleanser, so glad I got the sample now heheheeee

Next is the Jeju lava seawater special kit. I WAS SO HAPPY THIS WAS THE FREE GIFT because I wanted the toner from this series hahahaha free gift marketing skillz ftw making me spend $30 more than intended just to get this free kit.


Now I get to use this toner toooo :'D HEARTTTT
This series smell so nice I feel like drinking them :'D Smells like nice soda ^^

And some random samples :)


I'm so happyz from today's purchase \(^o^)/
Yay retail therapy heheheee

I'm gonna post about my new skincare regime soon so come back soon OK!

Wednesday, 14 December 2016

[online haul + review] my Innisfree masks HAUL + berry hydrogel mask short REVIEW

I'm so sorry I don't blog consistently hahahah I throw like 5 posts in one day then disappear for more than a month :'D

But this one is my latest Qoo10 Haul! Facial Maskssss


I've done a review on the Innisfree BHA skin clinic masks before here and I love them so I ordered like 10 more of them hehehehe.. Also keen to try some other masks of this series but maybe next time!

And I finally got the Anti-Aging Pore Care Masks! I've been keen to try this since I saw it in store.. but it was so expensive at like $4.50 a piece?! Poor student like me can't afford... Managed to get it online for slightly cheaper. Will try em soon and maybe do a review POST!

***


Last of this haul is the Berry Hydro gel mask. I got this cuz I wanted to try hydrogel masks! I actually wanted to get the tea tree flavoured one, but they ran out, so I ordered this instead. On to the review!

  • Product feel - (1/5)
Really meh, so god damn hard to put on (DAMN SLIPPERY! Is this how all hydrogel masks are hahahaha) and in 2 parts to boot, (the top part and bottom part). I took damn long to put the mask on and was so scared of it dropping on the floor LOL Also it wasn't the nicest feeling when it was on the face...It kinda felt dried up pretty fast.
  • function - (2/5)
The results were also.. well, almost non-existent. Can't tell whats the diff before and after. But at least it doesn't break me out
  • Smell - (4/5)
The only good thing is, it smells damn good? Like some nice fruit jelly. Well at least it smells good :'D
  • VERDICT
Bottom line is, I bought this for fun to try out hydrogel masks, and it didn't really work out. But then again, I've never used hydrogel masks before, so the review may not be very accurate. However, one thing stays true; won't waste my money on these again!

Anyway, I bought loads of innisfree It's Real Squeeze sheet masks too and I will do another separate post on them! Wheeeee LOOK FOWARD!

Thursday, 3 November 2016

[review] Mask of the day: Innisfree Skin Clinic BHA mask short review:D

Anything that can improve the pores(?) attracts me ahahaha
and BHA is well-known for that i guess. This mask was a tad pricey ($3.50 a piece) but I really wanted to try it anyway!

btw, I'm an Innisfree fan :D
LOVE THEIR PACKAGING wheee



Product feel - (4/5)
The mask is really thin, they're not lying when they say ultra thin sheet HAHAHA. It's a little mesh like a has a protective film. Sticks to my face nicely and looks almost transparent X'D. Quite liquidy but not drippy. The essence absorbs quickly into face.

Smell - (3/5)
idk the smell? Like what?
you know those soap bubbles u play when you're a kid.. or some mild detergent.. yeah that kind of smell. Smell fades away after awhile.

function - (3/5)
Face doesn't look brighter but indeeds feel smoother!
Look wise, not a lot diff la. but thats normal

VERDICT
it's not bad la
but i don't think will buy again cuz of the price. Though I would like to try the other masks of this line too.

NEXT DAY UPDATE:
ok my skin really looks and feels better for the whole day and not so oily
idk coincidence or this mask
BUT i will get more of this good shit now and use it again more times and tell ya guys about it :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...